စကားပြော ကျွမ်းကျင်ဖို့ သဒ္ဒါ လုံးဝ သင်စရာမလိုဘူးတဲ့လား

အင်္ဂလိပ် စကား ပြောတတ်ဖို့ / ကျွမ်းကျင်ဖို့

သဒ္ဒါ လုံးဝ သင်စရာမလိုပါဘူး …

( မိခင်ဘာသာစကားလည်း

သဒ္ဒါ မသင်ပဲ ပြောတတ်လာတာပဲ ) ဆိုတဲ့

အစွန်းရောက် အမြင်ရှိသူတွေ များလာတာ သတိထားမိလို့

ဒီစာ ရေးဖြစ်တာပါ ။


အဲ့လို လူတွေကို ဒီမေးခွန်းလေး မေးကြည့်ပါ ။


I lived in Yangon for two years.

I’ve lived in Yangon for two years. နဲ့ ဘာကွာလဲ ?

ဆိုတာကို သဒါ္ဒလုံးဝ မသင်ပဲ ဘယ်လို ခွဲခြားမလဲ ?

သဒါ္ဒသင်ထားမှ ခွဲခြားလို့ ရမှာ မဟုတ်ဘူးလားလို့ ။

?

အဲ့ စကား ၂ ခွန်း ဘာကွာလဲတောင် မသိပဲနဲ့တော့

Speaking ကို မွတ်နေအောင် ပြောတတ်တယ်ဆိုလည်း

ပညာသိပ် မတတ်သူတွေပဲ ယုံပါလိမ့်မယ် ။


သာမန်လူတွေ ( အင်္ဂလိပ် ဘာသာစကားမကျွမ်းကျင်သူတွေ ) က

” ဒီလူ စကားပြောတာ အရမ်းသွက်တယ် … မိုက်တယ် “

ဆိုတာမျိုးလောက်ပဲ ချီးကျူးခံချင်ရင်တော့

သဒါ္ဒလုံးဝ မလေ့လာလည်း ရကောင်း ရနိုင်ပါတယ် ။


မဟုတ်ရင်တော့ …

( ပညာတတ် အချင်းချင်း


အင်္ဂလိပ် ဘာသာစကား ကျွမ်းကျင်သူတွေအချင်းချင်း ကြားမှာပါ

ချီးကျူးခံရတဲ့ အထိ

ရေရှည် စဉ်းစားထားချင်တယ် ဆိုရင်တော့ )

စကားပြောပဲတတ်ချင်တယ်ဆိုလည်း

သဒါ္ဒကို နည်းနည်းချင်းတွဲပြီး လေ့လာထားသင့်ပါတယ် ။

ဒါမှ သာမန်စကားပြောထက် ကျော်ပြီး

ပညာတတ်ဆန်ဆန် ပြောဆို ဆွေးနွေးရာတွေမှာ

ပွဲလည်ပိုတင့်နိုင်ပါလိမ့်မယ် ။


( ဆိုလို ချင်တာက

၁။ သဒ္ဒါကို လုံးဝ ပယ်တဲ့ အစွန်းရော

၂။ သဒ္ဒါ မှ သဒ္ဒါ …

ကျန်တာ သိပ် အရေးမကြီးသလို သတ်မှတ်တဲ့ အစွန်းရော ကို မရောက်စေချင်တာပါ … )


?

သဒါ္ဒကို သာမန် ရိုးရိုးကြီး ဒဲ့သင်တဲ့

Direct Method ဆိုတာရှိသလို

သွယ်ဝိုက်သင်သွားတဲ့

Indirect Method ဆိုတာလည်း ရှိတယ် …

သဒ္ဒါမသင်ပါဘူးဆိုပြီး ဈေးကွက်မှာ ကြော်ငြာလေ့ရှိတဲ့

နိုင်ငံတကာက နာမည်ကြီး ဆရာတွေတောင်

အဲ့ဒီလို Indirect – သွယ်ဝိုက် သင်နည်းကို သုံးနေကြတာရှိတယ် …

ဆိုတာလည်း သတိထား စဉ်းစားသင့်ပါတယ် ။


?

မိခင်ဘာသာစကားကို တောင် သဒ္ဒါမသင်ပဲ ပြောတတ်လာတာမို့လို့

အင်္ဂလိပ် ဘာသာစကားကိုလည်း သဒ္ဒါမသင်ပဲ ပြောတတ်နိုင်တယ်လို့

ယူဆကြတာလည်း ရှိပါတယ် ။


ဒါပေမယ့် တစ်ဖက်မှာ ချိန်ထိုးစဉ်းစားစရာ ရှိပါသေးတယ် ။ …

အဲ့ဒီလို သဒ္ဒါလုံးဝမသင်ပဲ မိခင်ဘာသာစကားကို

သွက်သွက်လက်လက် ပြောတတ်လာဖို့

တစ်နေ့ တစ်နေ့ ဘာသာစကား နဲ့ ထိတွေ့ချိန် ဘယ်လောက်ပေးခဲ့ရပြီး

ဘယ်လောက်ကြာမှ ပြောတတ်လာသလဲ ?

အဲ့လိုမျိုး တူညီတဲ့ ထိတွေ့ချိန်မျိုး

အင်္ဂလိပ်ဘာသာစကားအတွက် ပေးနိုင်ဖို့

လောလောဆယ် ကိုယ့်မှာ


ငွေရေး ကြေးရေး အရ – ပတ်ဝန်းကျင် အဆက်အသွယ်အရ –

အဆင်ပြေမပြေဆိုတဲ့ ကိစ္စပါပဲ ။

?

မိခင်ဘာသာစကားပြောရမှာ ကိုယ်မှားသွားတိုင်း

မသိမသာ ပြန်တည့်ပေးသွားတဲ့ ( လူကြီး မိဘ) ပတ်ဝန်းကျင်မျိုး

အင်္ဂလိပ်ဘာသာစကားနဲ့ ပတ်သက်လို့

ကိုယ့်မှာ ရှိမရှိဆိုတာကိုလည်း

ထည့်သွင်း စဉ်းစားရပါမယ် ။


?

နောက် အရေးကြီးတာတစ်ခုက

သဒါ္ဒကို ကျေညက်အောင် သင်ဖူး လေ့ကျင့်ဖူးပြီး

အချိန်တန်တော့မှ စကားပြောတဲ့အခါမှာ

သဒါ္ဒကို စဉ်းတောင်မစဉ်းစားတော့ပဲ

ပြောနိုင်အောင်လုပ်တာနဲ့

သဒါ္ဒကို ဘာမှ မသင်ဖူးပဲ တန်းပြီး ( သဒါ္ဒမစဉ်းစားပဲ )

စကားပြောတာမျိုးဟာ မတူပါဘူး ဆိုတာကိုလည်း

သတိထားစေချင်ပါတယ် ။


သိုင်း စ ကစားရာမှာ လေ့ကျင့်တဲ့အခါ

သိုင်းကွက်တွေနဲ့ အတိအကျ လေ့ကျင့်ခဲ့ပြီး

ကျေညက်သွားတဲ့အခါကျမှ …

သိုင်း ကွက် မစဉ်းစားတွေပဲ

အလိုလို တိုက်နိုင် ခိုက်နိုင်သွားတာမျိုးကို

နမူနာယူ စဉ်းစားကြည့်ပါ ။

( ဘာသိုင်းကွက်မှ မသင်ပဲ တိုက်နိုင်ခိုက်နိုင်သွားတာမျိုးနဲ့

အရည်အချင်း တူမယ် ထင်ပါသလား ? )


?

ဒါကြောင့် ထပ်ပြောပါမယ် ။

လူလည်း ခြေ ၂ ချောင်း ၊

ကျီးကန်းလည်း ခြေ ၂ ချောင်းပဲမို့ တူတူပဲလေ ဆိုတဲ့

ကျီးကန်း လော့ဂျစ်မျိုး လောက် ပဲ မစဉ်းစားပါနဲ့ ။


အစွန်း မရောက်ပါနဲ့ ။

စကားပြောလေ့ကျင့်ရာမှာလည်း သဒါ္ဒကို တွဲလေ့လာပါ ။

Direct Method နဲ့ လေ့လာရမှာ ကြောက်နေရင်တောင်

Indirect Method နဲ့ လေ့လာတတ်အောင်

သင်ယူထားပါ လို့

အကြံပေးချင်ပါတယ် ။


?

အင်္ဂလိပ် ဘာသာစကား ၊ စကားပြော ကျွမ်းကျင်ဖို့

သဒ္ဒါ လေ့လာစရာ လုံးဝ မလိုပါဘူး ဆိုရင် …

ဘာလို့များ နိုင်ငံတကာက နာမည်ကြီး သိက္ခာရှိ အဖွဲ့အစည်းကြီးတွေ ဖြစ်တဲ့

Cambridge , Oxford , Longman , MacMillan စတာတွေက ထုတ်တဲ့

နိုင်ငံတကာ – စကားပြော – သင်ရိုးတွေမှာ

Grammar Sections တွေ ထည့်နေဦးမလဲ ဗျာ ။

ဒီ တစ်ချက်ကိုလည်း ထည့် စဉ်းစားမယ်ဆိုရင်

ဘယ်လို လေ့လာတာ ပိုထိရောက်မလဲ ဆိုတာ

အဖြေကောင်း ရပါလိမ့်မယ် … ?


?

အချို့သော ဆရာတွေ အနေနဲ့လည်း

ကိုယ်သင်တဲ့ နည်းကမှ အကောင်းဆုံး ….

ကျန်တဲ့လူတွေ သင်တဲ့ နည်းက လုံးဝမကောင်းဘူး …. လိုလို

အစွန်းရောက် ပြောဆို ဈေးကွက်ဖောက်တာမျိုး ၊

ဩဇာတည်ဆောက်တာမျိုး ဟာ

ကျင့်ဝတ်နဲ့ မညီလို့ မလုပ်သင့်ဘူးဆိုတာ

သတိပေးချင်ပါတယ် ။

ဆရာဖြစ်ပြီး လူ့ကျင့်ဝတ်မှ မလိုက်နာနိုင်ရင်

တခြားနည်းနဲ့ ငွေရှာတာ ပိုသင့်တော်ပါလိမ့်မယ် ။


?

တကယ့် ဆရာကောင်းတွေက

နည်းစနစ် တိုင်းမှာ

သူ့ရဲ့ အားသာချက် အားနည်းချက် ကိုယ်စီရှိတယ် ။

အခြေခံ လိုအပ်ချက်တွေရှိတယ် ။

လေ့လာသူရဲ့ စိတ်နေစိတ်ထား နဲ့

ကျွမ်းကျင်မှုအဆင့် ပေါ် မူတည်ပြီး

လိုအပ်သလို ချိန်ဆ သင်သွားတာ အထိရောက်ဆုံးပဲ …

ဆိုတာ လက်ခံထားကြတာ များပါတယ် ။


( ဒီနည်းမှ အကောင်းဆုံး ၊

ဟိုနည်းမှာ အကောင်းဆုံး < ဆိုတာတွေက

အစွန်းရောက်လွန်းတယ် လို့ပဲ

ကျွန်တော်ကတော့ ယူဆပါတယ် ။

ဘယ်လို ကျောင်းသားမျိုး ဖြစ်ဖြစ်

ငါ့နည်းနဲ့ သင်မှ တတ်မယ် ၊

ငါ့နည်းက အကောင်းဆုံးပဲ ဆိုတာမျိုး ဟာ …

ဆေးဆရာ လူလိမ် တစ်ချို့ပြောလေ့ရှိတဲ့

ဘယ်ရောဂါနဲ့ လာလာ ဒီဆေးပဲ သောက် ၊

ပျောက်ကို ပျောက်စေရမယ် <

ဆိုတာမျိုး ဖြစ်နေတယ်ဆိုတာ

သေချာ စဉ်းစားကြည့်ရင် သိပါလိမ့်မယ် )


အစက တိုတိုပဲ ရေးမလို့ ။

ရေးရင်း ဒီလောက်ထိ ရှည်သွားတယ် ။

တကယ်ဆို စကားနဲ့ ပြောမယ်ဆို

ဒီထက် ပြောစရာ ဆွေးနွေးစရာ စဉ်းစားချင့်ချိန်စရာတွေ အများကြီး ရှိပါသေးတယ် ။


သဒါ္ဒသင်ရမှာကြောက်တဲ့ သင်တန်းသားတွေ

စိတ်ချမ်းသာအောင်

( သူတို့ အားပေးမှုနဲ့

ဈေးကွက် ရအောင် တည်ဆောက်ချင်တိုင်း )

” စကားပြောတတ်ဖို့ သဒါ္ဒသင်စရာမလိုပါဘူးကွာ “

ဆိုတာမျိုး

ခပ်လွယ်လွယ် ပြောတာမျိုးတွေ မလုပ်ဖို့ ။

အဲ့လို ပြောသံတွေကြားလာတိုင်း လည်း

တန်ပြန်မေးခွန်းထုတ် တွေးတောတတ်ဖို့

တစ်ခုခု ရသွားမယ်ဆိုရင်

ကျွန်တော် အချိန်ပေး ရေးရကျိုးနပ်ပါတယ် ။


ဖတ်စေချင်တဲ့ မိတ်ဆွေ သူငယ်ချင်းတွေရှိရင်လည်း

လွတ်လွတ်လွတ်လပ် Share ပေးပြီး

ပညာကုသိုလ် ယူနိုင်ပါတယ် လို့ …


စေတနာဖြင့်


” ပန်းတိုင်တွေ့၍

တွေ့သောပန်းတိုင် အရောက်လှမ်းနိုင်ကြပါစေ “


Credit: Zin Zae


Comments

Popular Posts

အင်္ဂလိပ်စာ လေ့လာနည်း

အင်္ဂလိပ်စာ အကြားစွမ်းရည်အတွက် ဝင်ရောက်လေ့လာနိုင်သော website 5 ခု